10 задание - дигиталния маркетинг на Българското председателство на Съвета на ЕС


Председателството на Съвета на ЕС е председателство, което се сменя на ротационен принцип, а именно всяка държава ръководи тази дейност за период от шест месеца. Първата половина на 2018 година е времето, в която Председателството се поема от България, като това е първото Председателство на държавата, от приемането и в Европейския съюз, а следващото такова е чак след 14 години. Именно поради това, от изключителна важност е България да изпълни успешно заложените приоритети в собствената си програма, както и тези в програмата на триото - Естония, България и Австрия.

За да е успешно едно председателство, наред с постигането на приоритетите, е  нужно и ангажирането на гражданското общество с това събитие. Факт е, че българското гражданско общество не беше достатъчно ангажирано с подготовката за Българското председателство. Една от причините за това е не добре изпълнената маркетингова стратегия, както и липсата на достатъчно публично достъпна информация в медиите. Поради тази причина реших да класифицирам в три основни категории присъствието на Българското председателство в медиите, както и не добрия маркетинг като причина за неангажираността на гражданите и младежите .

Сайтове

Основните сайтове на Българското председателство са два - eu2018bg.bg е сайтът на самото председателство на България, а bg-eupresidency.gov.bg е сайтът на Министерството за Българското председателство. 
Като цяло сайтовете са много добре издържани откъм полезност и ефикасност на търсенето, а самата информация е добре класифицирана. 
Проблемът идва от това, че сайтът на Председателството беше пуснат едва на първи декември, въпреки, че до този момент имаше вече огромно количество информация по темата, която обаче не беше обединена в единен сайт. Друг минус беше липсата на събития в иначе поставения на главно място в сайта календар.

Присъствие в медиите

Новините за Българското председателство присъстваха главно в други медии, като това произтича именно от липсата на единен сайт за тази цел. Друг проблем е, че информацията по темата не беше достатъчна, както и това, че някои медии злоупотребяваха с невярна информация.

Социални мрежи

Българското председателство присъства със собствени акаунти в почти всички главни социални мрежи, като най-активно информация се предоставя на фейсбук профила, както и на този в туитър. Като забележка бих отбелязала факта, че новините, които се публикуват са главно с логистичен и организационен характер, а не са свързани с приоритетите към програмите на България и триото.


А ето и страхотното видео за Българското Председателство! :) 

Коментари

Популярни публикации от този блог

1 задание - Метафори за интернет

6 задание - Pinterest - защо е толкова успешен?